Followers

Saturday, April 9, 2011

^^^Puncak Kerjabuat Ku^^^

As Salam...

Syukur , selepas minggu holiday......badan rasa amat segar untuk minggu ini..
Minggu ini akan berlaku banyak perkara yang penting dalam kerjabuatku...
  • Bazar Buku P.Pinang 2010 ( 4 -10 April 2011)
  • Mesyuarat Agung PPSSPP, Majlis Anugerah NILAM, PSS & Laman WEB ( 06 April 2011)
Hampir sebulan persiapan dibuat...
Sebelum trip holiday aku, aku dah pastikan semuanya selesai..
Tunggu Majlis Kemuncaknya sahaja...alhamdullilah....
Terima kasih adik2 di BTPN & PKG smeua yang telah menjadi tangan2 dan kaki2 ku sepanjang minggu ini,
Sumbangan kalian kan tersemat di hati, Hanya ALLAH yg mampu membalas semua budi dan jasa kalian
Tanpa kalian, pasti semuanya tidak akan LANCAR....THANKS A LOT..all off U...

04.04.2011 (Isnin)
Sentuhan terakhir....rasanya semua dah BERES.....hi3..
Buku Program 600 keping...selesai...
Petang...Raptai...dan terus buat lebeling kaunter pendafataran dan kerusi tetamu
Syukur nampak apa yang lompang...di Top Up terus...i.allah

05.04.2011 (Selasa)
Pagi2 dapat call dr Cik Timah Cantik......kalut malut aku...cover kerja orang
Ikut hati GERAM, tapi pujuk hati...tak pa la..benda boleh selesai
Nasib baik bos aku cover sama....Thanks Faizal hantar bahan terus ke JPN
Yang patutnya kerja orang lain (organisasi lain)....Pagi selesai,
Bukan saja2 nak emosional, tapi kekadang berkeja dgn org yang kita kurang kenal ni
Menjadikan emosional seketika......YA ALLAH....permudahkanlah....
Bila confirm dengan SERI..."Dapat Seri 12 kpg akak fax td"..."ada, kak"...syukur...
"Seri tolong sampaikan ke tgn Cik Timah sendiri, hu3, dah 2 kali dia call akak pagi ni"
Alhamdulillah berkat pertolongan Seri, Faizal, Nisha (tolong fax..hi3) sokongan C.Mat & Pn Hindon
Dugaan satu pagi ni selesai......

Buku Program VIP...Thanks adik2 praktikum
Lupa pulak Thanks A lot tuk sorang adik yg pemalu tp dah tolong buat "master" buku program ni.
Nak ke Dewan macam tak dan je hari ni...

3.30 petang...1 call dari PP aku...PPAPP belum dijemput....adoiiii lagi 1jam 30 minit office ttp..
Ya Allah, ingat semua dah beres... dugaan kedua hari ini....
"Cik Mat, tlong sain, .......xjemput PPAPP, jd kita jemput la"
Bos aku geleng kepala....." fax dan mintak faizal hantar segera"...syukur...
Sib baik ada Faizal ....hi3.....
Amat2 letih sebab ada kerja last minute yg orang patut buat tp tak buat, last2 ..... kita kena buat..adoiiii
5.00pm...kami kumpul semua ...gelak3....nak release 10sen....apapun esok perlu JAYA...
Tak terdaya nak balik NT...balik Bagan aje...abis byk tenaga hari ni...dekat jam 6pm baru menuju ke ketaku....keletihan keterlaluan.....

06.04.2011 (RABU)
KEMUNCAKnya.....
Pagi ...SEMINAR GPM PULAU PINANG 2011...
bersambung dengan....
MAJLIS PERASMIAN BAZAR BUKU &  MESYUARAT AGUNG PPSSPP KALI KELAPAN
Anugerah PSS, NILAM dan Laman Web....
Alhamdullilah....mesyuarat Persatuan selesai dengan baik...syukur.....
Ha3...akhirnya aku terima satu "word" dr Cik Timah..." U buat ke ni, pandai U"
Syukur..akhirnya dari beberapa peristiwa yg berlaku menjadi aku byk belajar....
Semua kekawan, adik2...yang diamanahkan menjlnkan tugas dgn jayanya
Menjadikan Majlis hari ini BERJAYA...Syukur
Walau tidak semeriah tahun lalu, tapi selesai dengan baik.....
THANKS semua......LUV U All.....

                                          Kemuncak Program tahun ini.....

07.04.2011 (Khamis)
Terperap di office....sediakan bahan untuk ceramah Kursus Asas PSS (10-14 April) ni di BTPN Kedah, Banyak jugak tajuk aku kena....3 sedia ada... 1 back up...kalau pencermah jemputan tak hadir....jadi 4 slot
satu slot 2 jam... so 8 jam.....GPM baru tu akan mengadap muka aku nanti..hi3....
Ha3 ..bahan aku semua dah ready...
Oppssss...bahan utk peserta pulak..70 orang... adoii mak.. ..fail bahan, sijil & fail sijil, kertas A4, hadiah penceramah, dll
Jumlah 6 kotak....ha....boleh tahan...cam na nak bawa ke BTPN Kedah.....?????

08.04.2011 (Jumaat)
Bahan kursus dah selesai, fail sijil & fail bahan serta buku edaran (kemudi)....
Sib baik bos aku drive sendiri, so bodek mintak tlg masukkan bahan dlm bonet keta dia...
Cian gak..penuh Bonet ......tak pa nanti kat sana kita sama2 tlg angkat....
Lap top aje ikut aku...OK OK....

Lepas makan tgh ke Bazar buku, Putri sulung pesan 2 novel
Ke Bazar buku...cari novel terkini......hi3....
Dapatla novel : Cinta 3 Suku & NIan di Hati ( Alaf 21), 2 buku motivasi dan 1 buku resepi
key chain ana muslim tuk si bongsu & T'Shirt ana muslim.....

                                          shopping buku......

                                           untuk si bongsu.......


Drive dr KB ke NT...sgt memenatkan...
6.30 PM dpt satu sms dr my bos " anda diwajibkan hadir berkerja esok (9am-1pm)"
Benggang aku, esok aku dah janji dgn Hj Anuar (Persatuan Penulis P.Pinang)
Nak join Bengkel Penulisan di PKG Penanti....10sen....

09.04.2011 (Sabtu)
Join Persatuan Penulis Ng Pulau Pinang...Bengkel Penulisan Cerita Fiksyen di PKG Penanti..
Saje mengisi ruang masa yang ada dan cuba-cuba menulis kembali....SEPATUTNTA...
YANG TAK PATUTNYA..
Aku hadir di Office...bersihkan stor tu, stor ni....alahai ape kes...
Kalau nak buat gotong royong pun maklumkan awal sikit..
Ni dah ganggu program orang ini....hadir dgn keterpasaan
Memang sikap ku "out spoken" so...direct je sound...
"sepatutnya saya  ad di PKG penanti, ni apa kes..surat kluat tak lbh 15 jam...
DIARAHKAN BERKERJA DI LUAR WAKTU PEJABAT.....hebat...
Bila aku emosional...ha3....sure le bos xleh terima... mintak aku profesional....

Hai ...ada masa kita profesional kalau org profesional dgn kita..
Kluar arahan seminggu awal ke .....senang tak da yang emosional...
Dalam bab ni akau mmg tak boleh profesional sebab cara panggil aku kerja tak profesional,
Sebelum ni ada aku bersunggut kerja sampai mlm ke, lbh masa ke....tak kisah asal kena tempatnya...

Fikir2 la sama...seminggu ni aku kekalutan dgn Bazar buk, Hari Anugerah & Mesyurat Agung
Esok tgh dah nak ke BTPN Kedah dgn 70 org GPM Kursus asas sampai Khamis
So...keja 7 hari non stop...aku ni manusia yg dah bergelar 'nenek" pun bukan robot yg bila tak da tenaga..
tukar je bateri....aku mmg bengang betuiiii...

Apapun kerja group aku pg ni beres, sakit pingang la...angkut cat berpuluh2 tin...
Sape la gatai beli tak tau guna..beban mai kat sini...
Yg bg aku bengang & emosional...
Memang profesional., sebab " Sori, jura...sori...betui2 sori......saya ni pun emosional jugak td"
Ok la..aku ni bukan Brutal sgt....0 0.....
Buat Pengajaran.....hi3.....

Petang..ke Kedai ManjuKu ( kedai baby terbesar diPB).....my huby suruh belikan pampers tuk
Si Aliff (cucu kami)... Pampers dah pegang...Dyrper (M)...84 kpg...hi3..lama xbeli pampers...
Leka membelek baju baby...alahai cute2 nyer...ambik satu sut tuk si Alif ni....
tiba2...aku ditegur seorg salegirl ...kak nak ambik masa sekejap..nak promosi susu...
Ha3...sori la.." I beli tuk cucu I"....terlopong mulut sales girl tu tgok aku...
Berapa bulan? tanya dia... 2 bulan....aku jwp....2 bukan pakai M saiz... Yap babay tu mmg besar
lahir je dah 4kg lbh...ooooo.....
Cian aku kay salesgirl tu...tak dpt nak promosikan barang dia...tp mmg tak lakuku promosi kat aku
hi3.....masuk keta gelak dulu...hi2.....

10.04.2011 (Ahad)
Hi3....peluk si bongsu....
Siap untuk perjalanan ke BTPN Kedah....

Ya Allah, kekadang dalam satu2 masa terasa amat kerdil....
Lemah dalam kemelut .....tapi SYUKUR...
KAU sentiasa menunjukkan jalan ..
ALAHAMDULLILAH...
10 April- 14 April akan di BTPN Kedah......

No comments:

Post a Comment