Followers

Wednesday, September 14, 2016

DESTINASI SETERUSNYA......

3 Mac 2016, jam 3.30 petang terima call dari Bos PPSU, mantan bos lamaku di BTPN
"Ada Mana?"
"saya cuti"
"Oooo cuti ka, Ok esok mai jumpa saya , ambik surat, dah ada sekolah dah. esok petang, pagi saya ada mesyuarat".

Persoalan bersarang di minda... sekolah mana?
Lambatnya tunggu ESOK......

4 Mac 2016
Jam 11.00 aku mula gerak dari Taiping....sampai tengahari di PPDU , makan, rehat, solat, tunggu jam 2.45 petang....
Jam 3.00 petang dapat jumpa bos (bos yang banyak bantu proses pertukaranku balik ke Penang), pernah berkerja sebumbung dengan beliau dan banyak belajar tetang pengurusan mengikut akta dan pekeliling.

Surat penempatan bertukar tangan....SYUKUR YA ALLAH
"Terima kasih En S dan Syukur, syukur, saya tak kena ke Pulau"....
"Tahniahlah, ak terus ke PPDT dan terus ke sekolah lapor diri..."

3.30 petang aku sampai di PPDT, bos mesyuarat dan aku berjumpa dengan KU....
Selesai sesi suai kenal, kenalpasti harapan atasan...langkah seterusnya ke sekolah

SK SERI IMPIAN, KUBANG SEMANG.....kisah benarnya belum pernah aku menjejak kaki ke sekolah ini sebelum ini, cuma di pagar sekolah sepuluh tahun lalu jumpa dengan Kak Pah (mantan BTPNPP).
Jam 4.00 petang, pagar bertutup rapat. Lapor diri di pondok pengawal
"Saya nak lapor diri"
"Dari mana ya"..nampak pening juga pengawal bertugas masa tu....
"Saya GB baru, nama......."
"OOOOooo, maaf cikgu..." atas bawah di pandangnya....

Usai lapor diri di pejabat, berkenalan dengan anak buah yang baru, wahhh semuanya ladys.....OK....satu yang baru untuk saya........................

Pusing-pusing sekitar sekolah sekali lalu bersam di bongsu yang setia menjadi peneman....
"Cantik, fizikal dan susun atur.....sejuk mata memandang"

Terjumpa kembali dengan pangawal tadi di penjuru bangunan...
Tak henti2 dia mohon maaf sebab tak dapat kenal saya...
saya maklum...tak kan nak kenal, baru jumpa punnn
"Cikgu, nak tanya. Cikgu pakai jeans lagi?"
Tersenyum saya......"pakai"
Mungkin muka ku yang bulat tidak mengambarkan bilangan usia sebenar....
Dah tua pun, dah hampir mencecah 50 siri, dah ada menantu dan cucu.....

Cuti pada 7 dan 8 Mac  diBATALkan... mantan bos kata....
"P sekolah, dah ada sekolah, cuti tu bila2 boleh, banyak keja di sekolah"
"Ya bos"
Saya mohon cuti sebab, tiada arah kerja di penempatan sementera... hihi
Bila dah ada sekolah ni, harus kerja dan tahu memang banyak kerja.......

7 Mac 2016, 7.00 pagi. Aku dipagar 2....kaku, kuhulurkan tangan bersalaman dan senyuman buat anak-anak comei......ada yang menyambut dalam kebinggungan, ada yang keras kaku.....
...Program Sekolah Penyayang.....opss tugasan 1
 Ku teruskan laku ini, in shaa allah selagi aku di sini, sama maca aku di sekolah lain sebelum ini.

Mac - bulan pemerhatian, scan......isu
APRIL - PELAN TINDAKAN JANGKA PENDEK  mengikut isu yang timbul
Study SKPM, study Hala Tuju SKSI, Dash board dll

Mereka ini kekuatanku......
Mereka ini semangatku.....
Menyemai benih baru, membaja dan menyiram dengan caraku
SYUKUR...Ogos bunga-bunganya mula megar, mewangi ...bukan di sini sahaja...satu MALAYSIA
YA ALLAH.....moga langkahku, tingkah ku, percaturan ku akan memberikan senyuman pada wajah-wajah ceria SKSI
Moga hadirku membawa rezeki, kebahgiaan, kesejahteraan, kejayaan ...bersama #sehati sejiwa
Aku bersyukur YA Allah dengan keluarga besarku kini....

Bertalu juga panggilan, soalan dari halamanku...tak nak balik SPS ker? borang tak da pun dll....
Belum lagi, rasanya...biarlah dulu aku berbakti di sini untuk seketika....
Sampai masa dan waktunya , aku akan pulang juga
Mungkin 5 tahun ...atau entah...hanya DIA Penentu Segalanya.

Akan ku terus bersandar padaNYA....
YAKIN dan amat YAKIN dengan rencana DIA YANG ESA
Moga kekal lama juga di destinasi ini,
Agar dapat dituai tanaman dan semaian...
Moga tuaian menjadi dan semaian tumbuh membiak mewangi.....

Aku di Destinasi ini Mulai 4 Mac 2016 sehingga kini........
Akan terus berbakti di destinasi ini, selagi aku diperlukan........

SKSI di hati.......

 


No comments:

Post a Comment