Followers

Tuesday, March 1, 2011

^^^Hidup Untuk Memberi^^^


Salam Ukhuwah.....

Dimulakan  lafaz dengan nama ALLAH Tuhan Ilahi
Dimohonkan limpahan berkat akan segala nikmat yang diberikan
Diucapkan puji-pujian, kepada Allah dengan sebenar-benarnya puji
Diiringkan sanjungan dengan kesyukuran yang amat tinggi.


Perkongsian kisah seorang teman.....
Seorang teman atau sahabat saya ada bercerita....
Kisah remajanya, kisah semalam tentang dirinya....
yang ....
"HIDUP UNTUK MEMBERI"






 Kisah remaja , sahabat saya mempunyai seorang teman,
Teman bagaimana? Hanya dia yang tahu....
Zaman sekolah  yang CERIA....
Teman yang boleh dikatakan ISTIMEWA...
Suatu hari kekeliruan berlaku, salah tafsiran
Teman istimewa kepada teman saya...
Memilih untuk berteman dengan orang lain....
HIDUP UNTUK MEMBERI...












Teman saya dengan ikhlas memberikan laluan itu pada temannya
Doa dan harapan " temannya akan bahagia selamanya"
Ketentuan ILAHI... tiada siapa yang dapat menyangkal....
Setelah sekian kalinya ditakdirkan perpisahan yang dahulu bertitik dengan pertemuan
Mudah-mudahan terjalin PERSAHABATAN...
Sahabat yang akan menghulurkan tangan, tika sahabatnya terjatuh
Sahabat yang akan menghulurkan bahu, tika sahabatnya bersedih
Sahabat yang berlapang dada , tika sahabatnya ketawa
Sahabat yang sering mendoakan kebahgiaan sahabatnya.
















HIDUP UNTUK MEMBERI...
Sekali lagi teman saya diuji, sahabat beliau mohon untuk menyepi
Entah berapa tahun lagi ..hanya DIA yang menentukan.
Dengan senyuman yang dalam.....doa diiring bersama laluan yang dibentangkan.
Memang Hidup Untuk Memberi...
Haruskan memberi walaupun tiada apa yang tinggal?

Alhamdulilah,
Segala puji bagi ALLAH (s.w.t) yang telah mengutuskan RASULNYA sebagai pembawa petunjuk. Selawat dan salam ke atas junjungan kita Nabi Muhammad (s.a.w) , keluarga dan sahabat sekalian. Syukur ke hadrat ILAHI yang mengurniakan kekuatan  minda  dan jiwa kepada hambaNYA yang daif.

Hari ini .....
Bila direnungkan sedalam-dalamnya....secara rasional dan pertimbangan
Tidak adil bagi teman saya...
Tapi bila dihalusi, SYUKUR....teruskan HIDUP UNTUK MEMBERI
Bukan semua hambaNYA diberikan ruang dan peluang sebegini.
 Harapan dan doa saya....
TEMAN SAYA .....teruskan HIDUP UNTUK MEMBERI
Teman kepada TEMAN SAYA.....Semoga berjumpa titik penamat .
Jalan yang diredhai ILAHI. 


Sekadar ingin berkongsi cerita teman saya...
hidup untuk memberi adalah sesuatu yang mulia 
Ditambah dengan hati yang ikhlas tanpa mengharapkan setitik balasan...
I.Allah.

No comments:

Post a Comment