Followers

Wednesday, May 18, 2011

^^^SAHAM AMANAH^^^

As Salam,

Halaqah semalam membincangkan "Saham Amanah"...
Tajuk yang meruntun jiwa aku sebagai ibu, aku sebagai anak dan aku sebagai isteri...
Alunan patah kata yang menyentuh qalbu, menyapa hati, menikam rasa...
Pabila kita diminta membayang "anak sulung".....
Kemudian membayangkan " anak bongsu"...



Astaqfirullah hal azim...YA ALLAH......(itu yang terdetik di hati)
Ku akui kekadang dalam kealpaan kita mencari kesempurnaan DUNIA,
Kita lupa akan AKHIRAT.....
ALLAH HU AKHBAR.......
Maha Agung Tuhan yang satu...YA ALLAH..
Kau berikan ku 2 saham amanah... anak sulung dan anak bongsuku

Rasanya betapa aku terleka dalam menyuburkan saham-saham ini
Menjadi SAHAM BERHARGA DI AKHIRAT sana...
Kesibukkan DUNIA kekadang memang melalaikan....
Ujian-ujian yang KAU turunkan....kebelakangan ini menjadikan aku pemikir dan
terus berfikir selain muhasabah diri..
Ada rakan menyatakan tanda kasih DIA..ya aku akur, aku lebih banyak mengadu pada MU YA ALLAH
dan aku lebih meinta pada MU TUHANKU...
Ada juga rakan mengatakan " Tuhan usik sikit je".....
Ya...aku  terima, walau kekadang 0 dayaku...dengan memohon padaMU...
Aku mendapat kembali kekuatan....

Syukur, sentuhan "Saham Amanah" yang dibawa semalam
Menjadikan aku seorang pemikir pagi ini...
Menilai kembali "saham-saham" ku....
Menyusun strategi untuk mejulang saham ini di Dunia & Akhirat....
Sesungguhnya "saham amanah" yang KAU berikan adalah anugerah terindah dalam hidupku..
Insyaallah....

Terima kasih YA ALLAH....Syukran....

No comments:

Post a Comment