Followers

Saturday, September 17, 2011

FOBIA...MOTO......

As Salam ...Salam 1 Malaysia.....

KIsah motor ni memang aku agak fobia sikit......


Semalam putri kemanjaan kelaurgaku, si bongsu...jatuh motor...
Jadi memang terkesan kisah 18 tahun lalu..
aku dan motor.....

awal perkawinan...my huby ada sebuah motor yang digunkan unutk ke market, ke kedai yg dekat2,,,,round petang2 bwa putri sulung dai dan aku....
Jadi aku pun try2 la bawa....
Dari rumah ke market...
dari rumah ke Rumah Kak siah (mak anis merangkap pengasuh ayu dan anis)...
Masa anis dalam umur setahun...aku meletakkan anis dalam raga motor dan
bercadang untuk ke rumah Kak siah yg hanya beberapa meter sahaja dari rumahku
Ikut jalan kecil tepi rumah....
Belok aje motor ke jalan kecil tu..entah di mana silap perhitunganya...terus masuk longkang...
Nasib baik dapat dakap anis dan motor aku lepaskan...
My huby yang sedang memerhati aku bergerak tadi..terus mendapatkan aku dan anis..
SYUKUR.....anis dan aku tak apa2.....

Dari hari itu, aku dah berhenti naik motor....
Walau ke mana pun pasti naik kereta aje.....

Bila anis 17 tahun, aku hanya izinkan anis ambik lesen kereta saja....
Alhamdullilah PAS sudah dan boleh memandu kereta....
Dalam diam anis rupanya pandai naik motor....
Terus saja aku daftarkan anis lesen motor pula...
Uncle "Melati Driving Scholl" fenin...ari tu apasal tak ambik sekali?....
"Saya tak mau bagi dia naik motor, tapi dia diam2 curi naik..jd saya kena bg dia ambik lesen la jugak"...

Semalam....my princes kemanjaan ...Ayu...naik moto dengan mak su dia nak beli ais krim...
Malang tidak berbau....
Jadi my princess....kena 20 jahitan di muka....
ayat pertama bila aku jumpa putri kemanjaan aku ni...
"Adik tak mau naik moto dah"......

Nampaknya my princess juga ...FOBIA mcm aku.....
CIAN jugak anak manja ku ni...
Nak salahkan dia dan mak sunya tak patut...
Jalan kampung je...kluar beli ais krim...
Kebetulan selisih dengan VAN yg MEMECUT.....
Motor terbabas dan terbalik...
kaca mata....tikam pipi putriku...4cm....16 jahitan
atas bibir...4 jahitan.. tambah luka sana sini sikit...
SYUKUR tak ada yang patah......

Moga putri ku cepat sembuh....
Mama dan Walet akan jadi NURSE adik....
Adik dapat FOBIA yang sama macam mama.....

No comments:

Post a Comment