Followers

Wednesday, September 7, 2011

Pabila HIJRAH Mula Sekata.....

Salam Ukhuwah...
Segala puji bagi ALLAH swt yang telah melimpahkan rahmatNYA dan atas rencana NYA yang penuh hikmah dan kesempurnaan....

Enam tahun lebih aku bertukar kejabuat walau dalam bidang yang masih sama..
Cuma SKT yang berbeza....memang sesuatu yang amat indah...
Namun adat fitrah perjalanan HIDUP....berpusing sudah pasti...
Sampai satu tahap aku perlu bergerak mengikut ketetapan DIA yang sebenarnya  dan aku hanyalah watak-watak yang memainkan perananku....

Akhirnya setelah bebulan borang yang ku isi ku simpan rapi..bagi muhasabah diri..
Untuk kembali ke sekolah dan bertugas di sekolah semula...
Perjalanan HIJRAHku kali ini bukan sesuatu yang mudah sebenarnya...
Hampir setahun permohonan , baru penempatan berlaku...

MAMPUKAH? BOLEHKAH?.....
Aku teruskan dengan cara pendekaan ku.."BUAT HABIS BAIK"...
Dapatkah aku mencari "team work" yang seperti selalu....
Kejayaan-kejayaan sebelum ini adalah atas kesepakatan"team work" yang TUHAN pinjamkan padaku...
Bagaimana Hijrahku kali ini?......

Kata orang bulan pertama "scan"...so Julai 2011...aku cuba "scan".....
Berikutnya bulan ke2...mula menapak...alhamdullilah....Ogos pantas berlalu..dan tapakku telah mula terbentuk dan amat indah pandanganku....
Betul kata orang..tak kenal, maka tak cinta......dah kenal...
SURE "datang sekolah berlari, balik merangkak"...hi3.....
MAKNAnya...sukanya untuk HADIR ke sekolah dan tak sabar nak HADIR ke sekolah...
Malas nya nak balik dari sekolah..merangkak pelahan-lahan....ha3...
Itu apa yang dapat ku simpulkan selama dua bulan di sini.

Kini.. September berlabuh..maknanya dah masuk bulan ketiga aku di sini....
Rasanya TUHAN telah menjelaskan "scan" aku.....
Jelas ada UKHUWAH yang KUAT di sini..saling berpaut dan saling bergantung...

Hari ini, agak kalut juga...tapi masih sempat beramai-ramai masak dan makan nasi beriani....
Walau dalam kesibukkan namun KEMESRAAN amat jelas di mata mereka...
Syukur YA ALLAH..atas "team work" yang baru ini...

MOga semua perancangan dalam LINDUNGANMU...
Anak-anak yang bakal menghadapi UPSR minggu depan..
Good LUck untuk 90 orang anak-anak di SKSS...
JUga pada 41 orang guru yang bertungkus lumus.....tanpa rugutan , lebih banyak sukarela...
Sukarela unutk siapkan "sarapan pada anak-anak yang bakal mencucuki UPSR selama 3 hari"

Esok adalah majlis bacaan YASSIN untuk anak-anak ini...moga semuanya dalam lindungan DIA
dan DIA akan lapangkan dada dan murahkan REZKI anak-anak....
Lusa ....merdeka raya.....i.allah semuanya akan dalam peliharaanMU YA ALLAH...

Syukur juga, pabila aku ditemukan dengan waris-waris yang amat prihatin dan banyak membantu menjayakan program sekolah..alhamdullilah..

Bulan ketiga aku di sini... aku dapat katakan...
"HIJRAHKU MULA SEKATA".....alhamdullilah SYUKUR.....
Moga DIA akan terus memberikan pelindungan dan memelihara langkahku....
TERIMA KASI YA ALLAH atas segalanya.....

No comments:

Post a Comment