Followers

Monday, December 26, 2011

Al Kisah "Form 6" panglima......

Salam 1Malaysia.....

Baru-baru ini, kisah 20 tahun mengimbau kembali....
Kisah zaman persekolahan..zaman yang paling indah dan ceria
1988-89......sebenarnya akua masih ada beberapa sahabatku, midah, norli, jamilah, yatie ,akma (cikgu2 la semua) dan azura (his yang ni hebat...taukeh laksa penanti)....
Yang lain macam hilang tak tahu di mana????....
Pada tahun 2010, semasa Majlis Perasmian di Kepala Batas...dapat jumpa Rosoman (wah dah jd pegawai penjara...besar pangkat nooo)....

Aku masih mencari-cari rerakan yang lain, Kelana, Kamal & Bobo ni geng Rosoman...main aje kerja boy2 ni...Tapi bila STPM kluar ...result dasyat...yang pompuan ni study gila2 jugak....tup2.....cikgu je le.....

Satu hari baru-baru ni, tertiba terbaca "chat" cik midah dengan seseorang yang amat-amat dekat dengan aku masa di form 5 dulu....sis nurul.....xtau macam mana aku boleh tak dapat cam dia...bila baca "chat" terus ingat, mana tidaknya...dia lah penyanyi masa tu, aku , cik midah & ija penari...wah...zaman gila2 gitu

Rinduuuuu yang amat sangat pada kekawan form 6 niiii.....kami sangat rapat baik lelaki mahupun pompuan, yang pelik tu tak dak la pulak cintan-cintan...semua brutal....hi3......macam satu keluarga yang BESAR.....
Ya Allah.......FB telah menemukan kami semua....setelah lebih 20 tahun terpisah.....
Ramai jugak dan kebanyakkannya telah mempunyai kehidupan snediri dan amat berjaya...
SYUKUR YA ALLAH....atas rencana KAU pada aku dan rakan-rakanku.....

Balik rumah terus selongkar album lama aku......jumpala banyak gambar-gambar aku masa di form 6...
Yang GERAM tu akan ka sorang kawan ni (PK KOKO- baru2 ni HEM)....boleh kata tak perasan aku masa form 6, padahal satu kelas.....ni nak MARAHHHHH niiiii...hu3......

Hai la jenuh...bagi klu-klu....rasanya aku ni senang orang nak ingat sebab aku "free hair" masa tu....
Jenis yang gila2 skit...abis penat bagi klu...ada pun...kata saje je kata tak perasan....
Memang la terkena dah aku....dulu kami memang suka kena-mengenakan kawan-kawan...
Ingat dah tua2 ni berubah la...rupa-rupanya geng aku ni dah fesyen tu dah...jenis hepi 24 jam......hi3
Tak sabar rasanya , kalau dapat jumpa semua raya cina ni......
Semoga Suzana dapat pelan elok-elok agar semua dapat turun ke Bukit Merah Laketown.....Tahun Baru Cina ni.....

AKU FORM 6 :
Peristiwa 1 : aku kena marah dengan pengawas sebab getah tokcang aku warna warni......10sen masa tu...berbaris selepas perhimpunan, kena tangkap p ke tepi dan diberi amaran, guna getah warna hitam sahaja...hu3......
La ni, aku pulak dok chek budak-budak aku.......ha.....terbalik 360 darjah dah la ni....hi3

Peristiwa 2: entah macam mana, aku ni kira lasakkk la jugak, boleh la pulak menari dalam pertandingan kerjaya....bersama cik midah & ija.....wahhh ni mahai ni.....tunjuk gambar kat anak-anak, ha? nape tak percaya hiiiiiii.....
La ni...menari?????...poco2 boleh..hari2 pun OK...hi

Peristiwa 3 : aku ni macam puteri lilin la , masa form 6 ni......lawan lari kalah, tarik tali tak larat, .lontar peluru, peluru ke belakang.... OK la cikgu, saya jadi RATU Rumah la...hi3...aku jadi ratu rumah kuning masa sukan tahunan, siap pakai songket kuning sponsor lagi.....Glam habis masa tu....
La ni...RATU di hati suamiku.......dan permaisuri kepada putri2 ku aje la...

Peristiwa 4 : aku budak nakal....ada sorang cikgu ni....bujang terlajak la (sori cikgu )....waktu dia ajar dalam kelas, aku & d geng tenung muka dia...sampai cikgu tundukkkkk...Ya Allah nakalnyer akuuu..."ampun cikgu"........tak tau cikgu kat mana...nak mintak ampun ni...hu3
La ni....kalau kes budak-budak nakal ni sampai kat aku...sabaor je la....TUHAN BAYAR CASH ni......
Aku belajar dari kenakalan aku laaa....aku tak akan marah budak-budak yang nakal ni,....
Setakat ni aku cuma sembang dan nasihat......control kemarahan....budak-budak memang la nakal kan....

Peristiwa 5 : kes "fly-fly" ni......lama duduk asrama tahu lah...ampun la cikgu Razali (warden) masa tu.....tak tahan la cikgu makan nasik kawah bertahun-tahun...fly pun p cari makan je...kat baboo inn atau PB je.
Masa tu geng kami tak ada couple2...pun.....semua campur cam tak berperasaan ...pelikkk jugak...
La ni : anak-anak dok asrama pulak dok fly2.....nak wat cam mana....TUHAN BAYAR CASH.....hu3.....

Banyak lagi peristiwa-peristiwa kalau nak diingatkan balikkkk.......so sweet......

Rinduuuuuuuu la......geng form 6........panglima 88/89.......
Harap-harap semua kisah dapat dikenang bila dapat berkumpul semula nanti
SEMOGA, kalian semua teman-teman, rakan-rakan yang telah menjadi sebahagian kegembiraanku masa lalu akan sentiasa dalam lindungan DIA dan bahagia sentiasa....

Memori form 6, diabadikan di sini.....hi....











1 comment: