Followers

Sunday, April 1, 2012

Salam April......

Salam Ukhuwah,

Terasa kaku jari untuk menari di laman ini,
Mac berlalu dengan warna-warna yang agak pudar.
Mungkin sebab tidka berbunyi, diam...maka orang dapat bebruat dengan sesuka hati
Mengatur dengan sewenang-wenangnya, walau ia adalah hak kita....
Diam bukan bererti mengalah...tetapi aku ingin melihat setinggi mana sandiwara yang akan dimainkan.
KERANA aku yakin...
"Kebenaran akan tersuluh, keburukkan akan terbongkar......." Kata orang mudah, menghukum lagi mudah, meyalahkan orang senang....Yang menanggungnya sahaja yang tahu dan faham......


Moga April akan menengalamkan Mac yang penuh air mata...

Bila peluang demi peluang telah diberikan, tapi insan masih tidak mahu ke pangkal jalan
Maka biarlah...bebaskan dia..redha..Moga Allah melindunginya.
Hijrah bukan bererti jauh, hijrah dari situasi juga, satu perjalanan .......Aku memilih hijrah dalam situasi ini buat seketika ini.....
Bodohlah kita yang ada sedikit ilmu dan masih menuntut ilmu melayan mereka-mereka di luar sana yang tahu menghukum sahaja..mengiakan yang salah, membolehkan yang tidak beretika.


Mac ada gua perkara dalam hidupku, pertama tuntutan kerjaya, tuntut ilmu semakin daya dan cuba berubah dengan ilmu agar menjadi insan yang lebaih berguna pada agama, bangas dan negara. Kedua - ujian kecil dari DIA, pabila hati kita dirobek oleh insan-insan yang telah kita taburkan segalanya......Syukur dengan ujian ini, sekurang-kurangnya kita kenal insan yang sememangnya kita kenal tapi tidak jelas.....



April....permulaan yang baik, Mac akan ditinggalkan , April datang dnegan harapan..pertama Hijrah aku dari situasi dan menyusul hijrah aku dalam lokasi.....Syukur kerjaya yang sibuk menjadikan aku lupa akan pedih robekan hati ......


ALLAH ada jalannya......Insyaallah.....

No comments:

Post a Comment