Followers

Sunday, July 22, 2012

Bersandar Pada ALLAH....


Salam Ramadhan.....



"Apabila saya berpura-pura menjadi kuat, tiada siapa yang melihat air mata yang tersembunyi saya melainkan Allah. Apabila saya sedih dan perlu bahu untuk menangis di atasnya, tiada siapa yang menyokong saya tetapi Allah. Menyenangkan hati manusia adalah sangat susah, menyenangkan Allah adalah yang paling mudah. Kadangkala manusia menghukum saya untuk kesilapan yang tidak saya lakukan, Namun Allah mengabaikan dan memaafkan atas apa yang telah saya lakukan. Dialah Allah, Yang Maha Besar Maha Kuasa, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani, dan segala puji hanya pada Allah."

~Dr. Ustaz Tariq Ramadan ~


Ramadhan penuh nikmat dan berkat. Kenikmatan ramadhan memancarkan segala kekusutan, titik hitam yang dipalitkan kepada kita tanpa kita sedari. ALLAH maha BESAR, menunjukkan kebenaran atas satu bicara yang tidak terancang. Dalam apa perkara sekali pun pegangan saya tetap sama;

     '"Kebenaran akan terurai juga, cuma masa yang menentukannya"



Dalam kebenaran itu muncul, pasti ada kesakitan, kedukaan, kesedihan tapi apa yang pasti keyakinan pada HATI dan DIRI kita, ALLAH maha mengetahui.

Walau selautan susu yang kita hulurkan, jangan diharapkan balasan yang baik. Pengalaman menunjukan racun yang dibalas. Keredhaan menjadikan kita KUAT dan YAKIN Allah Maha Besar.....

Hanya bersandar pada pada ALLAH, hanya mengadu pada ALLAH, hanya mengharapkan ALLAH. Bersandar pada ALLAH, merasakan hati amat tenang dan damai walaupun bertimbun kesalahan dilemparkan pada kita, dinding keyakinan kita pada ALLAH dan hati kita tahu kita tidak bersalah pada sesiapa, masih jelas keceriaan di wajah. Saudara kekadang hanya menumpang kesenangan dan menambah kusut kekusutan, suka melihat saudara sama saudara jatuh lemah tak berdaya, longlai tak bersemangat. Dengan bersandar pada ALLAH, moga ALLAH membuka pintu-pintu hati mereka yang beku, kaku ini menjadi sesuci Ramadhan.


No comments:

Post a Comment