Followers

Tuesday, January 8, 2013

Rencana Yang Terlindung.....

Tirai pembukaan 2013....alhamdullilah..mampu tersnyum sebagai seorang ibu,

Memang tinggi harapan di hati untuk melihat putri tercinta meneruskan delegasi sebagai warga pendidik...
Itu rencana awal saya....
Rencana ALLAH menguji, minat beliau tersasar seketika...tup-tup ambik alih bisnes walid beliau.
Syukur juga murah rezki putriku, w.pun banyak juga ujian yang dilalui....

Khamis, saya hadir ke PPD atas urusan kerja...sempat bersembang santai tentang  "guru ganti"
Syaratnya pun mudah SPM aje...so ambik la sehelai borang...
Petang, minta si Putri sulung isi borang tersebut.....

Kali ini saya kurang berharap, tapi banyak berdoa....takut harapan saya akan kecewa..al maklum ramai di luar sana...belia yang masih mencari kerja, sepupu saya sendiri dah bertahun2 graduan UUM masih menganggur.....

Isnin , pagi atas urusan kerja , saya sekali lagi ke PPD...
Membawa surat guru ganti sebab seorang rakan guru saya mendapat cuti panjang sebab masalah kesihatan...
My "abah" berikan kebenaran....
Saya bawa bersama borang putri tadi berserta sjil yang telah diisi si putri...
Berjumpa dengan pegawai berkenaan.....petang sesi temuduga ...so saya terus call mintak si putri kemaskini resume beliau....
Lama juga sesi temuduga..jam 3 petang hingga 4.15 petang...selesai novel yang dibaca...

Berita dibawa si putri petang semalam memberikan taburan bunga di hati....
Esok mula bergelar "guru ganti" ...hi3..di sekolah saya ...alhamdullilah
SYUKUR YA ALLAH, w.pun hanya bermula dengan "guru ganti"....impian saya mula megar....

Ha, jam 7.00 pagi si putri telah hadir ke sekolah...ikut jam saya laaaa.......melapor diri pada my 'abah"....
Lawak sungguh......permulaanya...

"kakak nak pangi abah ke tok wan" sapa my "abah" pada si putri...

Fenin...saya dan warga sekolah pangi my Gb "abah"...so anak saya ptt panggi "abah wan"" laaa...hi3

"pangii iii abah jugak laaaaa".....jwp si putri...

Ha2 tunggang langgang......

Melihat hari pertama si putri...OK...kelas kombinasi kelas A dan B, subjek KH, PSV dan KT, tahap dua....Ok senang juga amanah yang diberikan....
Satu permulaan buat si  putri bergelar CIKGU ......semoga dpt mengalas amanah ini dengan sebaiknya....

SYUKUR YA ALLAH....

No comments:

Post a Comment