Followers

Monday, January 14, 2013

SLOT PERTAMA 2013....

Alahai...ingat tahun 2013 dah nak pencen dari turun sekolah buat ceramah.....

Hi3...tapi bila kawan-kawan yang minta tolong, tak sampai hati la pulak.....
Khamis lalu, dapat mesej dari PAR saya..." Cikgu Hamilah mintak call blik dr SK Bt Kawan"....
"Cikgu Hamilah??????...cikgu Jalilah kot...kawan saya ni...".....mcm tu la En S, PAR saya tak boleh terkejut, kalau terkejut semua abis....ha...

So, try call Jalilah...ya betulah Ilah kawan saya semasa di SMKPBG.....
Mohon slot ceramah KEPEMIMPINAN utk pengawas sekolah dan pengawas PSS sabtu 12 Januari..
Ok la, sbb mmg FREE juga sabtu tu...
Ingat nak ajak kaunselor saya sebab sepagi slot tu 8.00-12.00....tp kaunselor ada keja..
Ajak Cikgu Anis laaaaaa (hi3) panas lagi...kot2 nak belajar cara komunikasi...mulanya OK...
Sabtu pagi tanya dan KO...letih baru seminggu keja....
So..alone laaaaaa...

Lebiah kurang 120 orang pemimpin kecil yang jernih air mukanya menanti saya pagi yang indah tu...
SYUKURlah slot pertama ceramah 8.15-10.00 pagi..kepemimpinan.....
selalunya saya asingkan pengawas sekolah dan pengawas PSS, tapi sebab saya alone..saya campur aje...sib baik semua pemimpin kecil ni nampak boleh terima kedua2nya w.pun mereka salah satu kategori....
Macam kebiasaan, PP hanya sebagai panduan saya, saya suka MODEL pemimpin kecil  yang ada di depan saya sendiri unutk menerangkan bagaimana membina ketrampilan sebagai seorang PEMIMPIN KECIL dari dua aspek yang utama iaitu FIZIKAL dan Sahsiah serta EMOSI....
Suka tgok pemimpin kecil ni ceria dan jernih air mukanya...

Slot kedua...bengkel....ha3, kalau datang berdua mudah la skit..syukurlah cikgu2 SKBK membantu jadi FASI....alhamdullilah
sepuluh kumpulan dapat bentangkan penyelesaian situasi dan cabaran sebagai seorang pemimpin kecil...
sekitar jam 12.30 sesi selesai.....

SYUKUR atas program dan perjumpaan ini....banyaknya sumbangan dari sekolah, rasa tak layak terima banyak sangat...bukan apa2 pun hanya perkongsian kecil sahaja...

Jumpa GB...kawan lama juga ...kurang sihat Kak M niii...entah laaa..kebelakangan ni , saya selalu je dengar kawan-kawan kurang sihat...macam2 penyakit...semoga cepat sembuh dan cepat dapatkan rawatan, I.allah setiap penyakit ada ubatnya.

Terima kasih anak2 pemimpin kecil SKBK kerana bersama cikgu sepagi dengan penuh makna....semoga kalian akan cemerlang sebagai pemimpin kecil hari ini dan pemimpin sebenar pada kemudian hari, all d best semua.....


Tadi, saya terima satu lagi panggilan telefon dari SMK Tasek....slot Kemahiran Belajar dan Literasi Maklumat unutk pelajar PMR DAN SPM pada 31 Jan n.....i.allah....

Tu la..ingat bila dah balik ke sekolah ni dah keluar berceramah...tapi saya memang SUKA dan MINAT PSS...sukar unutk dilupakan begitu sahaja....
HARAPAN..perkongsian yang tak seberapa ini akan menjadi sesuatu yang bermakna....

No comments:

Post a Comment