Followers

Monday, April 8, 2013

Bukan Hari Saya....

Masa awal remaja..tak silap saya masa di sekolah menengah..
Banyak petua abah berikan....
antaranya ;

"Kalau nak pergi mana-mana, hati rasa berat dan tak sedap...tak payah le pergi "

Abah selalu pesan hal ni, bila saya nak ke mana-mana...kekadang abah sukar nak kata tak boleh, jadi ini pesan abah...

Dulu kekadang ada hari yang saya "bad mood".....
Abah dengan tenang selalu kata...
" ada hari yang bukan hari kita"...
Ayat abah ni terpahat di hati, tapi dah agak lama tak terfikir...

Ntah kenapa, semalam saya rasakan bukan hari saya....
Sayu hati bila ada kisah yang tak patut berlaku dan bukan sepatutnya berlaku begitu..
Terjadi dengan tanpa dirancang.....
Saya akui , saya manusia biasa yang tidak lekang dari kekhilafan...
Kekadang dalam kita terlampau bersemangat untuk berkata-kata...khilaf itu berlaku
Syukur saya , kerna saya yakin NIAT saya betul, i.allah.
Saya percaya ALLAH  swt akan tunjukkan apa yang terbaik, gerakkan apa yang patut
Agar hari ini menjadi hari saya....

Agak Ok.....tapi entah di mana khilafnya "hari ini juga bukan hari saya"....
Adoiiiii....pelik juga dengan dua kes semalan dan hari niiiiii.....
NIAT lain jadi lain.....
Saya tidak salahkan sesiapa.... MUHASABAH DIRI adalah terbaik...
"bukan hari saya" dan ingatkan wajah abah yang tenang....
Kekuatan itu saya pinjam......
Harapan semoga kekuatan dan kesabaran serta ketenangan abah yang redha dengan lukisan perjalanan yang dilalui mampu saya pinjam untuk ketika ini...
Agar tiada satu pun nota hitam di hati...
Duhai hati..jangan sekali-kali kau belajar membenci, walau engkau dibenci
Duhai hati jangan sekali-kali belajar menghina, walau engkau dihina
Duhai hati jangan sekali-kali terpesong dari jalan yang benar...
Duhai hatiku..kuserahkan kau pada TUHANKU.. ALLAH SWT


Duhai hati sentiasalah berprasangka baik.....
Duhai hati......percayalah pada ALLAH...

Saya memang orang yang cepat memohon maaf dan memaafkan....
Kekeliruan akan menjadikan hati kita buta...
Kemaafan akan menjadikan hati kita tenang...

YA ALLAH, YA TUHANKU....
Semoga esok adalah hari saya....memang banyak rahmat dari setiap kejadian..
Tetapi saya takut kiraya...saya tersungkur dalam bisikan syaitan dan tewas dengan godaannya..
Pabila saya perlukan penyelesaian...
Semoga dijauhkan YA ALLAH, semoga sentiasa dalam perlindungan MU
Semalam dan hari ini bukan hari saya........

No comments:

Post a Comment