Followers

Sunday, April 7, 2013

ALTERNATIF.......

Hampir sebulan lebih batuk dan sakit-sakit badan serta pedih di dada
Tidak BAIK sepenuhnya...
Rasa macam ada sesuatu yang tidak kena...
Tapi memandangkan kerjabuat , dan kesibukan dgn urusan keluarga
Saya buat tak endah....
Banyak yang perlukan komitmen saya dari saya fikirkan sakit badan saya

Pagi ada ada sedikit ruang untuk saya layan badan niiiii
So Mak bawa saya berubat cara kampung (Pak Nyah- cara Islam)
Saya dengar ayat2 al Quran yg dibaca......jelas...
Badan saya dipulihkan semangat
Dibekalkan dengan air kelapa dan air tawar......

Balik, saya sempat singgah di rumah Pak Long untuk undang perkahwinan putri sulung
Sekejap sahaja....
Sampai di rumah, saya ikut panduan Mak Ngah dan Pak Ngah..
Selawat dan minum air kelapa...i.Allah dengan izin ALLAH, semua akan kembali sihat..
Selesai saya habiskan air sebiji kelapa...
Saya muntahkan semua yang ada..... YA ALLAH...segala-galanya keluar
Pedih dada hilang dengan izin ALLAH...
Badan terasa ringan.... SYUKUR YA ALLAH
Saya akan teruskan rawatan sehingga 13 hari (berpantang)

I.Allah, ALLAH hilangkan satu persatu ujian...tapi ALLAH turunkan ujian yang baru....
Apapun apa yang jadi saya akan jadikan panduan.....
Scan manusia....bukan semua insan sama....
Bukan semua penerimaan sama.....Kekadang kita NIATkan kisah untuk dicontohi
Tapi penerimaan manusia dari sudut yang lain...
Apapun semua itu adalah sesi saya belajar...
Siapalah kita di mukabumi ini.....
Syukur jugalah dengan ujian dan musibah ini
Saya belajar mengenal manusia lebih dekat
Kekadang kita sentiasa khilaf, sebagai hamba yang lemah....

Sebulan lebih mendapat rawatan dari klinik...kurang tapi tidka baik sepenuhnya
Jadi saya cuba alternatif cara tradisional...i.allah
setiap penyakit ada ubatnya.....
Semoga ALLAH redha dan memberikan perlindungan kepada saya sekeluarga....

No comments:

Post a Comment