Followers

Saturday, October 13, 2012

TERKEJUT .......???? ...!!!!!!!

Salam Ukhuwah, salam 1Malaysia,

Semoga hujung minggu mengeratkan lagi ukhuwah kekeluarga dan sesama Islam....
Ruang petang semalam, rasa letihhhh sangat...pagiada 2 mesyuarat di skull dan 10.00 pagi di PPD
Telefon dari skull (PAR) menanyakan siapa nak sain buku ringkasan cikgu....adoiiiiiii
GB berkursus, PKP pula tanda paper UPSR....so mengenangkan Saya Suka Jadi Cikgu, Saya Ikhlas dengan Cita-cita saya...maka saya hadir juga ke sekolah jam 3.30 petang....ramai murid berlatih bola di padang.... Tahniah Cikgu Faizailriza dan Cikgu Sulaiman, sanggup hadir untuk latihan murid-murid ni...sempat tanya khabar mereka sebelum melangkah ke pejabat....

TERKEJUT.....!!!!!! PAR saya maklumkan ada satu surat Cikgu kena kursus di Kelantan 15 -17 OKt ni, JPN baru fax.....ooooo program PPDa (bagus program ni, peringkat kebangsaan pula. Tapi saya perlu memberikan komitmen pada Si Putri Bongsu (PMR) isnin ni papaer Math dan KH (last day). Syukurlah pegawai JPN yang menguruskan program ini FAHAM..."Tak pa la cikgu, terima kasih byk2 atas Folio PPDa, I.allah tahun depan ada rezki, kami bwa cikgu".....selesai kejutan pertama saya petang semalam.

 TErKeJuT dgn  surat dari JPN (bestnyerrrr kalu dpt ke Kelantan...sabarrr je leee)

Sebenarnya dan janji dengan beberapa rakan untuk ziarah seorang rakan tetapi cucu saya pula deman, My huby dan kedua-dua putri nak sangat jumpa anak buah mereka. Jadi dalam 5.00 petang semalam kami ke Padang Srai (hari hujan renyai)...allaaaaa kesihan serah badan Si Alif ni deman dan seminggu...puas Acu, Acik dan Wan Lid melayan Si Alif ni.....

TERKEJUT....????? dalam jam 7.00 saya terima sms dari seorang rakan guru ..." Gambar Nana Yuzir dah jadi gambar .........". Biar betul? ......tu saya kenal....hai macam-macam la korang ni fenin kepala ..tak habis-habis lagi ke? PENAT dah melayan ntah sapa la Puan Nana Yuzir niiiiii? Cara cakap macam dia kenal saya, tapi nama palsu, gambar palsu cam mana saya nak kenal atau saya nak kata saya kenal........adoiiiiii tak abis lagi ke cite korang niiiiii.....

ODW balik putri2 nak makan kat Marry Brown...so saya pun try wifi dan nak tgok betulllllll keeee? La betuiiii la ada dua acct Nana Yuzir...satu yang asal, satu yang baru dan gambar profail tu saya kenaiiiii....Apa nak jadilah depa ni? Betui kata PKP (kak Simah) tak payah layan...kerja orang GILA....So mmg saya dah dah layan bila saya unfriend dgn Nana Yuzir selepas saya tak berminat dgn kes dia.

SABTU.....biasalah memcuci, mengemas & memasak....tak lupa melayan Si Putri bongsu (ada dua paper lagi Isnin ni).....FREE ni so layan aje tugasan (assgmt) yang diamanahkan. Ini lebih baik dari layan kes ntah apa2...tak faham saya......ada dua tugasan yang diamanahkan..i.allah....saya mmg suka buat asggmt....sebab dalam kita mencari bahan, banyak maklumat yang baru yang kita dapat bagi kerjabuat kita....

TeRKeJuT Cek......????? !!!!!! Fenin kepala....


TERKEJUT.....saya dengan dari rakan gambar sahabat2 yg ke BB dah sampai ke SMK (sekolah is3 sahabat lelaki tu). Pertemuan 3 pasang mata berlaku bagi menguraikan kekusutan....dengar juga dah sampai kes polis......terkejut tapi eloklah...kalau dah dekat 3 mgu perkara ni tak selesai, saling buruk memburukkan di laman sesawang ni...bila nak habis. Kenapa dah bersemuka terus?.....kalau dah jadi kes polis, biar polis lah yang selesaikan. Mereka ada kepakaran....cikgu ni mana la tau nak cari siapa Nana Yuzir ni? TERKEJUT juga sebab Puan Nana Yuzir ni asyik nak libatkan saya dalam statement  beliau????? Kenapa ye?????Maaf la Puan...saya rasa Puan tak kenal saya dan saya pun tak kenal Puan......Saya tetap akan berkata benar walaupun PAHIT"..... Jadi kalau Puan ingat saya sekongkol dengan mana2 kumpulan Puan silap. Saya boleh menjadi pendengar yang baik, bila kawan nak bercerita saya dengar, kalau salah, saya akan katakan SALAH. Saya tidak berpihak pada mana2 tetapi berpihak pada KEBENARAN.

TERKEJUT......nak confirm apa yang saya nampak semalam, hari ni ada lagi Nana Yuzir sekali gambar MONYET la pulak....hi3..lucu la pulak...sapa la punya kerja ni.....banyak pula masa nak buat kerja niii, kalau ada masa baik kita buat perkara lain yang ada faedah.....atau jalan-jalan cari makan hujung minggu ni....

TERKEJUT demi TERKEJUT saya dua hari niiii, tapi biarlah, saya layan assgmt ni la...ada juga hasilllll hi3.....sambil temankan Si Putri bongsu ulangkaji. Kadang-kadang saya pelik bin hairan...ada orang tu banyak masa terluang begitu sahaja...saya ni tak pernah rasa cukup masa , kalaulah TUHAN berikan 30jam sehari pun lagi banyak benda yang nak diuruskan.....

PERINGATAN kepada saya sendiri......ada mata tengok, ada telinga dengar, ada hati perlu BERSIH dan SUCI......  kiranya kawan kita lemasm hulurkanlah tangan untuk selamatkan bukan membiarkan atau merejam terus ......sebagai manusia kekadang kita tidak mampu dengan UJIAN ALLAH S.W.T (itu kata kita), tapi ALLAH tahu kita mampu sebab itu kita diuji.

1 comment:

  1. Hari ni terkejut lagi saya, Nana Yuzir yg hadir dlm sesawang dgn statement yg panas dah HILANG. Tinggal yg gambar profil berukkkk jeee...hi3. Bagus laaaa...kalau ada mslh selesaikan di luar dgn bersemuka, bukan dlm sesawang ni....atau sbb kes ni dah jd kes POLIS...apa pun harap semua akan berakhir SEGERA......dunia...dunia...

    ReplyDelete