Followers

Saturday, November 3, 2012

TRIP To Cameron

Salam Ukhuwah......
Santai hujung minggu dengan melayan Fb sambil rehat-rehatkan badan yang flu, fever & sakit tekak....

Lucu, gelihati juga bila saya tidak pernah menejak kaki ke Cameron Hinglands. Rasanya banyak tempat yang telah saya kunjungi, Sabah, Serawak, Indonesia, Phuket bukan sekali berkali-kali...tapi bila saya merancang unutk bercuti ke Cameron, ada sahaja rintangan, tanah runtuh la, kemalangan dasyat laaa...
Tup2.....tak pergi laaa...
Syukur akhirnya pada 1 November saya , anak-anak dan warga SKSS, dua bas selamat menjejak kaki buat pertama kalinya di Tanah Rata Cameron.
Kisahnya....orang bercerita jalan teruk la.....rasanya tak le teruk mana...lebih kurang nak pergi Balik Pulau aje...Balik Pulau dah berkali-kali saya drive......

Dari awal lagi bila dengar sekolah nak bawa murid-murid ke Cameron, saya dah Booking seat dari Cikgu AA...hi3, aaaalaaa tup2 kena jaga SPM pulak (penolong ketua ) adoiiiii.....putri sulung pulak ada temuduga 7 Nov ni, so cari penganti, sib baik Cikgu Wan Suhaila dapat ganti saya .
Urusan lawatan smeua diuruskan oleh cikgu AA (pengerusi lawatan)...terbaik pengurusan cikgu AA ni.

Dah katanya jalan teruk, saya siap telan ubat mabuk lagi, paksa anak2 dan adik saya (ucu) makan ubat juga...
Susah kalau ada yang start muntah....abis saya ikut muntah....fobia tgok orang muntah...
Siap pesan kat semua murid..."kalau kamu mabuk bas, makan ubat tahan muntah yeee"...syukurlah, semua murid-murid ni tahan lasak sungguh...hi3.

Dah namanye jalan bengkakng bengkok..terasa la juga......tapi masih boleh tahan.
Lokasi pertama kami adalah MARDI CH....menu pertama saya di sini , mestilah strawbery coklat...so sweets......ice cream strawbery & jus strawbery.....yummy..perut belum masuk nasi, jam dah kul 12.00 tgh, jadi menikmati hasil ladang ni dengan berselera.....hi3.
Sekitar 1.30 tgh kami berhenti untuk makan tengahari...Cikgu AA, siap order nasi & ayam masak merah...mudah perancangannya.Pagi dalam bas semua anak2 diberikan kuih dan air mineral.
Selesai makan..teruskan lawatan ke ladang teh, ladnag strawbery, madu, pasar malam dll......lebih kurang jam 6.00 petang, kami bertolak turun dari Tanah Rata ini....

Belilah buah tangan, yang pasti strawbery, strawbery kering, ubi madu, madu, jagung, cenderhati, biskut dll...beli banyak pun Ok sebab ada dua putri tolong bawakan....hi3

Selamat sampai ke sekolah jam 9.30 malam...syukur...sesi lawatan yang dipermudahkan, semua selamat.
Balik dengan cofindentnya ceritakan pada my huby..."mama boleh drive...jalan Ok je..mcm p balik pulau"...."mama nak p lain, nak bermalam"......Penuh Yakin saya....
Nak gelak kat diri sendiri, kenapa la percayakan cakap orang yang jalan ke Cameron tu teruk.....kalau tahu kes sebenarnya...dah lama saya ke sana...hi3

I.Allah dalam masa terdekat...akan ke sana.....drive.....hi3
Strawbery yang dibeli balik makan takada coklat, tapi cicah dengan susu pekat...Ok jugak....hi3

No comments:

Post a Comment