Followers

Wednesday, May 8, 2013

Bila Si Putri Bersuara....

Bukan senang yaaa....
Menjadi seorang ibu...bila anak-anak semakin dewasa
Masa mereka kecil, cakap duduk, duduk, belajar belajar...tu,tu...ni, ni
Mudah juga.....beli apa sahaja pakai, order apa sahaja makan...

Bila mereka menjadi kawan kita (dewasa)
Mulalah suara-suara terdengar...

Bila si Kakak, cakap nak bertunang.......opppssss
tahun lalu...hanya wajah "abah" yang saya nampak....
Abah kata OK, saya akan OK...
Bila si kaka cakap nak kawen...owhhhhhh????!!!!!
Ingat nak bertunang 2 3 tahun......abah juga saya cari.....abah kata OK, maka saya pun akan OK..
Terima kasih abah.....
Redha, ini rencana ALLAH, w.pun agak tersasar dari rencana saya pada kakak..
Redha kata abah, redha lah saya...maka saya pun sematkan pd Mr hubby redha
Mr hubby, w.pun byk bertentangan dengan kakak...tapi kakak adalah permata yang ditatang sedari kecil, Yang dinantikan...saya perlu baca dari dalam hati Mr hubby bukan dari luar sahaja....
Itulah rencana ALLAH SWT, maka saya dan Mr Hubby akan laksanakan tanggungjawab kami yang diamanahkan semampu dan sedaya yang ada dengan izin DIA...
I.Allah 12 Mei 2013 , Mr Hubby akan mewalikan putri sulung kami, semoga jodoh kakak kekal hingga ke anak cucu dan doa ibu/walid kakak & syuk akan bahgia dan dalam perlindungan DIA, In Shaa Allah..
Ramai kawan2 tanya perasaan saya...???!!!!????
Saya tiada jawapan buat persoalan itu......biarlah saya simpan apa yang saya rasa.....itu satu dari rencana ALLAH SWT pada saya....
19 Mei 2013, majlis perkahwinan untuk si kakak....majlis yang dirancang dalam kesederhaan agar mendapat Redha ALLAH SWT dan mendapat keberkatan dari NYA.

Bila adik pula bersuara.....
Nampak macam dah besar tapi rupanya adik memang anak manja saya dulu dan selamanya....hie3
Adik tak suka laaa..bla...bla...bla.....
Adik tak mau pi dah kat bla...bla..bla...
Ala rupanya w.pun adik ni anak manja, adik pemerhati, penganalisis...opsssss lupa saya adikkan aliran LK....hi3...
Ok adik...jangan layan tut....tut...tut.....kalau adik tak suka tangok muka orang muncung... adik jangan buat muka muncung cam tuuuuu...hie
Protes si adik, suara si adik ada benarnya.....so..tgu dan lihat....
Bila adik bersuara akan ketidak selesaannya...selalu adik gunkan "contoh".....

Kemarin adik bersuara " sapa nak sembang ngan adik ni"...ibu layan FB, walid pun layan FB, kakak keluar...cian la adik...."mai sembang mai"....
Bila adik bersuara...hilang segala penat lelah, pening kepala...hie
harap putri2 saya akan terus bersuara... walau hanya sebaris kata.....
Saat putus tenaga yang ada...saat kepala serabut ....suara si putri penyembuh segala.....

No comments:

Post a Comment