Followers

Friday, May 17, 2013

Redha dengan Rencana DIA....

Sedar tak sedar...
Hari semakin berganjak, masa berlalu tanpa sedetik pun berhenti berdetik...
Putri sulung saya..
Kekuatan saya selama ini telah menjadi milik orang...
Ibu mana yang betah melihat anak yang diakndung 9 bulan, ditatang bagai minyak yang penuh....
resah dan sedihhhh....
Hajat anak saya dan huby akur, unutk menamatkan zaman single dalam usia muda
Walau hati ada rasa gusar dan risau...
PASRAH saya pada ILAHI moga putri sulung ini dalam perlindungan NYA
Moga perjalanan yang dipilih unutk jadi isteri orang dalam usia muda ini, bukan satu yang salah.


Alhamdullilah, majlis akad dan nikah selesai dengan lancar di Masjid Batu 3 dengan diwalikan oleh walidnya yang kemudian diwakil walikan kepada Us Humaidi (Uzt anak saya masa di SMKA)....
Tazkirah ringkas dari ustaz...
"Ya, cikgu ya, ayahanda sulaiman ya..sentiasa kita doakan terbaik untuk anak kita"
"Ya, ustaz..in shaa allah..."
"Anakanda anis fitri pun sellau doakan ibubapa...bdk2 SMKA mmg pandai doa ibubapa ni"

Ya, bila saya dan huby REDHA untuk akur dengan keinginan si putri, akmi juga akur dengan rencana ALLAH SWT..semoga si putri dan suami (menantu ) akan terus bahgia, cemerlang dunia dan akhirat.



Selesai majlis akad dan nikah dengan sekali lafaz, kami semua kembali ke rumah ayahanda  saya untuk majlis tahlil dan doa selamat...
Terkejut juga saya..penuh rumah abah...ramai juga tetamu yang hadir (saudara mara, orang kampung)
TERIMA KASIH semua yang hadir memeriahkan majlis NIKAH putri saya...
Kawan saya yang membantu urusan ketering......alhamdullilah semua makanan cukup dan sedap

Syukur selesai perkara wajib, dan saya sekeluarga menanti hari kawennya sahaja...
Nampaknya saya tidak perlukan cuti awal sebab semuanya telah sedia ...syukur
Cuma mungkin cuti pada Isnin, takut saya keletihan...hie

No comments:

Post a Comment